Saturday 15 September 2012

Perbezaan Malu dan Segan


...SaLaM...

Suka saya letakkan MALU dan SEGAN ni dalam diri saya, sebabnya... sebagai perempuan saya lebih hargai apa itu MALU dan apa itu SEGAN. MALU ni pada saya satu perkataan yang malu-malu tapi mahu.. ala2 nak tak nak je. Malu pada awalnya, dan kemudian akan mula melakukannya, masih boleh senyum2. Tapi malu juga perlu bertempat bukan malu saja-saja.

Macam SEGAN, lebih kepada berterung terang, tak macam MALU, yang masih boleh senyum2. Saya letakkan SEGAN dan MALU dalam diri saya di hadapan kerana sedarnya saya tentang siapa diri saya. Seorang gadis yang punya keluarga. Maruah keluarga saya, saya hormati.

Kalaulah semua gadis faham istilah MALU dan SEGAN ini, pasti anda (gadis) lebih menghargai diri sendiri. Berbangga sebagai si Gadis. Pasti anda dilindungi. Inilah pendinding paling mujarab....

.............................................

No comments:

Post a Comment